Info

Info om KlangFest- se mere herunder om alt muligt!

Adressen på Festivalen er:
"Godzet på Bornholm"
Vietsvej 15
3760 Gudhjem
- tæt på Østerlars Rundkirke
Se adressen på Google Maps.

Åbningstider:
Åbent fredag 2/8: 12.00-02.00
Åbent lørdag 3/8: 08.00-02.00
Campingpladsen er åben fra fredag kl. 12.00- søndag kl. 12.00
Der kan kun betales med kontanter og med MobilePay til festivalen. Vi tager IKKE imod betalingskort!! Nærmeste hæveautomat er i Gudhjem.
Er du over 13 år koster en billet 170kr incl. gebyr.
Er du under 13 år koster en billet 100kr incl. gebyrer.
Husk at medbringe ID !
Billetter giver adgang til begge dage- der er kun partout billetter, ikke en- dagsbilletter.
Billetter giver adgang til gratis camping- læs mere under "Camping & bad".
OBS du SKAL være fyldt 15 år, for at få adgang til festivalpladsen/ camping alene! Er du under 15 år, SKAL du være i følgeskab med en voksen på over 25år!!
Er du under 18 år, får du et rødt armbånd på, så det er tydeligt, at du ikke må købe alkohol under 18 år.

Vi sælger billetter i et samarbejde med Billetten - køb dine billetter her.
Camping SKAL bestilles herunder. Camping i eget telt: Der vil være mulighed for at opslå telte til festivalen, men pt. ikke mulighed for autocamper/ campingvogn. Camping på festivalområdet er gratis, men vi skal vide, om du kommer og camper, og vi skal vide, om du vil bestille morgenmad. Du vil efterfølgende bliver opkrævet betaling for morgenmad pr. Mobilepay. Udfyld formularen her:

    Ønsker du/I morgenmad, opkræves du via Mobilepay efterfølgende et beløb på 100kr x antal personer i teltet! De 100kr dækker morgenmad kl. 8-10 lørdag + søndag. Ved tvivl- skriv efterfølgende til info@klangfest.dk

    Strøm, ild, affald, sikkerhed, og generelt om camping: Der er ikke strøm på campingområdet, der må ikke bruges åben ild, og der må ikke ryges på campingområdet. Ryg i stedet i "Gården". Husk at sorterer dit affald- brug de opsatte affaldsbeholdere. Du skal følge de frivilliges anvisninger, så alle kan føle sig sikre, og kommer du eller andre til skade, er det vigtigt at få fat på hjælp fra en frivillig. Ved afrejse skal du pakke alt ned og forlade området i god stand, senest kl. 12.00 søndag d. 4/8. Toilet & bad ved camping: Der bliver opsat en toiletvogn, som der vil være adgang til under festivalen. Der vil være begrænset mulighed for bad- og bad vil koste 40kr pr. bad- afregnes på festivalen. Der kan ikke lejes håndklæder, shampoo, med mere.
    Vi er en festival, der satser på diversitet. Derfor er du VELKOMMEN, uanset køn, alder, etnicitet, status og sind. Under festivalen vil vi have en info- bod, der formidler festivalens værdier om diversitet. Har du et handicap, og fx. sidder i kørestol, vil der være okat agang på festivalen- da vi er ude på landet kan du opleve områder, hvor det kan være svært, men på selve scene området vil der være god adgang i en kørestol.
    Vi kan altid bruge frivillige- send os en mail på info@klangfest.dk - eller en sms/ ring på 51899536.
    Som frivillig får du adgang til koncerter, du får kaffe, mad, med mere, og du blive en del af et hyggeligt fællesskab!

    Har du lyst til at være med i vores forening, så tøv ikke med at række ud til os. Vi skal nok finde plads til dig. i Foreningen KlangFest.
    Formand & booker: Frederik Bugge Larsen, info@KlangFest.dk
    Næstformand & afvikler: Vicki Bachmann, Tulletot1979@hotmail.com
    Kasserer & sekretær (web, administration mm): Thomas Larsen, info@KlangFest.dk

    Arbejdende medlemmer af bestyrelsen: Sille Drejer, Carl Pihl, Georgios Koutlis, Mikkel Bugge, Wiwian Larsen, med flere.
    CVR. 44421429
    Foreningens medlemmer arbejder med at gøre klart til festivalen:

     
    Høre musik, hygge dig med vennerne eller få nye venner, slå søm i, spille beer- pong, høre mere musik, spille musik bingo, spise lidt mad, og slappe af 🙂 Vi prøver at være innovative i forhold til oplevelser, så vi finder nok på mere sjovt.
    Har du lyst til at være med i vores forening, så tøv ikke med at række ud til os. Vi skal nok finde plads til dig i Foreningen KlangFest.

    Send en mail på info@klangfest.dk eller ring på 51899536

    Formand & booker: Frederik Bugge Larsen, info@KlangFest.dk

    Næstformand & afvikler: Vicki Bachmann, Tulletot1979@hotmail.com

    Kasserer & sekretær (web, administration mm): Thomas Larsen, info@KlangFest.dk

    Arbejdende medlemmer af bestyrelsen: Sille Drejer, Carl Pihl, Georgios Koutlis, Mikkel Bugge, Wiwian Larsen, med flere.

    CVR. 44421429
    Mad & drikke: Det vil være muligt at købe mad fra madboder på festivalen. Der vil være både Vegetar retter og ikke- vegetar retter. Vi kan ikke garanterer Veganer mad!
    Der kan købes øl, vin, sodavand, kaffe og andet, til yderst fair priser. Øl vil kun koste 15kr! Til gengæld er det dåseøl, genbrugskrus, genbrugsglas, mm, og dette er et rent miljømæssigt valg, vi har foretaget.

    Boder: East Area Records har butik/ bod på stedet, hvor der vil være et kæmpe udvalg af nye/ 2. hand lp plader med mere. Læs mere om East Area Records her.
    Der vil være merch bod, hvor de optrædende kan sælge deres musik & deres merch.
    Infobod: Festivalen vil desuden stille en bod til rådighed, hvorfra der kan formidles værdier omkring festivalens mål omkring diversitet.

    Vil du have en bod til festivalen- så kontakt os.

    Garderobe & mobilopladning: Der vil ikke blive mulighed for garderob, men du kan medbringe en lille taske eller lignende. Mobilopladning kan lade sig gøre i baren/ infoboden, men det vil være begrænset med opladningsmuligheder. Medbring istedet en Powerbbank.
    Velkommen til Foreningen KlangFest.

    Vi er glade for at præsentere KlangFest, en musikforening baseret i Bornholms Regionskommune, dedikeret til at arrangere årlige musikfestivaler og events.

    Vores formål er at skabe en unik oplevelse og bringe musikalsk glæde til Bornholm og dets nærområde. Vi tror på, at musik har kraften til at binde fællesskaber sammen, og det er netop det, vi stræber efter med KlangFest. Hvert år går vi sammen for at skabe en eller flere begivenheder, der fejrer lyden af vores lokalsamfund og bringer mennesker sammen gennem musik. Vi håber, at KlangFest bliver et årligt højdepunkt, hvor folk kan slappe af, nyde god musik og føle samhørigheden i vores fællesskab.

    Vores overordnede mål er: Musik - Lokalt engagement- Diversitet & fokus på nedbrydning af generationskløften - Bæredygtighed/ Upcycling/ Genanvendelse/ Energieffektivisering.

    Velkommen til KlangFest - hvor diversitet igennem musik møder lokal forankring!

    Om Os/ Vedtægter:
    Navn: KlangFest
    Hjemmeside: www.klangfest.dk
    Hjemsted: Bornholms Regionskommune
    CVR. 44421429
    Samarbejde med lokale: Vi samarbejder tæt med lokale & udenøs virksomheder, med andre foreninger, og med lokale aktører indenfor musik, for at udvikle vores festival. Vi udvikler selv hjemmeside, grafik, foto, SoMe, og mere.
    Bliv Medlem: Nye medlemmer er velkomne til at ansøge om medlemskab ved at henvende sig til bestyrelsen. Vi opfordrer alle med en tilknytning til Bornholm til at deltage. Medlemmer udenfor øen kan også ansøge, forudsat de er aktive frivillige i foreningen. Medlemskab er gratis, men vi forventer at du som medlem deltager som frivillig i den årligefestival.
    Eksklusion: Medlemmer kan ekskluderes ved skadelig omtale af foreningen eller kriminel adfærd. Eksklusion besluttes på en generalforsamling.
    Kontingent: Det årlige kontingent fastsættes af generalforsamlingen. Medlemskab er pt. gratis.
    Generalforsamling: Vores årlige generalforsamling afholdes i tredje kvartal. Alle medlemmer har mulighed for at deltage og stemme ved fremmøde eller fuldmagt.
    Bestyrelsen: Bestyrelsen består af formand, næstformand og kasserer. Valgperioden er ét år, og formanden er foreningens repræsentant udadtil.
    Økonomi: Foreningen tegnes af formanden og kassereren. Regnskabsåret løber fra 1. januar til 31. december.
    Vedtægtsændringer: Ændringer i vedtægterne kræver 2/3 flertal på generalforsamlingen eller positiv stemning efter en digital debat.
    Opløsning af Foreningen: Opløsning kræver 2/3 flertal på generalforsamlingen, og eventuel formue doneres til formål relateret til unge og musik.
    Procedure i Akutte Tilfælde: Bestyrelsen træffer beslutninger i akutte tilfælde ved stemmeflertal. Formandens stemme er afgørende ved stemmelighed.
    Datering: KlangFest blev stiftet den 9. november 2023, og vedtægterne blev godkendt samme dag. Ændringer blev foretaget på en ekstraordinær generalforsamling den 22. november 2023.

    Vi ser frem til at dele musikalske øjeblikke med dig ved KlangFest!
    Vi vægter sikkerhedden højt. Derfor vil vil alle vores frivillige hjælpe dig, hvis du får brug for det. Der vil desuden være Natteravne på pladsen, som vil hjælpe.
    Får du brug for førstehjælp, har vi også en samarit tilknyttet festivalen.

    Vi uddelser desuden gratis ørepropper, og høreværn kan lånes.
    Der vil desuden være skiltet med, i hvilke zoner man skal passe på hørelsen.

    Du må gerne medbringe:
    - mad og alkoholfrie drikkevarer til campingområdet. Du kan IKKE lave mad over åben ild, campingblus, trangia, mm, på campingpladsen. Alt brug af åben ild er forbudt på campingområdet. - tobak og tobakslignende produkter. Du må kun ryge udendørs, og ikke på campingområdet. - kamera/ mobiltelefon til at tage billeder med.
    - en drikkedunk til vand- det kan du tanke gratis på pladsen.
    - campingstol. Kan IKKE bruges ved hovedscenen!!

    Du må ikke medbringe:
    - drikkevarer med alkohol.
    - proffesionelt lyd/ billed optagerudstyr.
    - lattergas.
    - euforiserende stoffer.
    - kæledyr. - knive, våben, slagvåben, flasker, fyrværkeri, campingvogne, møbler, med mere.
    Ingen festival uden sponsorere- og vi sætter stor pris på jeres engagement i Bornholm. Hvis du vil være med- så kontakt os på info@klangfest.dk Tuborg Fondet // William Demant Fonden // EWII // Bornholms Regions Kommune // Knudsker El // East Area Records // Bornholms Destillery // PL Beton // Sparekassen Bornholms Fond // Bornholms Energi & forsyning // Jägermeister // Folkemødet // Holte Vinlager Ballerup // Bornholm Spirits // Meny Rønne // Edutasia // Larsens Legat // Bornholms Brandforsikring // Lidt men godt (FB) //
    TIL/FRA BORNHOLM: Bornholmslinjen - Bornholmslinjen er færgeselskabet, der sejler til øen. Det er her, du bestiller, hvis du skal til øen med bil, eller går om bord. Færgerne sejler fra Ystad – Rønne (1 time og 20 minutter), og fra Køge – Rønne (5 timer, mulighed for overnatning den ene vej). Vær ude i god tid med biletter; dette gælder specielt for biltransport! Prisen kan stige meget, jo tættere man kommer på afrejsetidspunktet i højsæsonen. Kombardo Ekspressen - er Bornholmslinjens busselskab, og bussen kører fra DGI byen i KBH, og enten kører man ombord på færgen i Ystad, eller også tager man Kombardo til Ystad, og går om bord på færgen. Igen gælder det her, at billetprisen stiger, når det er højsæson. DAT - Fly til Bornholm. Den hurtigste måde at komme til øen på er med fly. Ruten varetages af DAT, og det tager ca 30 minutter at flyve KBH- Bornholm. I perioder flyves der også fra Aalborg – Bornholm og Billund – Bornholm. Her gælder det samme- vær ude i god tid, og få en billigere billet. Der er ca 10 minutters kørsel fra lufthavnen på Bornholm, til Rønne. TIL/ FRA KLANGFEST/ FESTIVALPLADSEN- se info under kortet:   Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Kort-1024x1024.jpg Transport til festivalen i bil- Hvis du kører i bil, er der mulighed for parkering lige udenfor KlangFesten. Parkering er gratis, men du skal parkerer der, hvor vi anviser det. Der kan også parkeres ved Østerlars Rundkirke, hvis der er plads- vis hensyn. Offentlige bus med BAT i dagtimerne- Du skal tage Bus 3 eller Bus 4. Se specifikke ruteplan ved BAT.dk, og køb bus- billetten online på Rejsebilletten. Bus 3: Stå af ved Østerlars Rundkirke, og gå 400 m ned ad Vietsvej til nr 15, så er du ved pladsen. Fredag er der stort set timedrift til kl. 22 til/fra Rønne. Lørdag kører 3'ern ca. hver 2. time frem til kl. 22.
    Bus 4: Stå af ved stoppet ved Brommevej, og gå ca. 1 km til Vietsvej 15. Både fredag og lørdag er der stort set timedrift med 4'ern til/fra kl. 22 fra Rønne.
    NATBUS 1N NORD: Bussen kører mod Rønne. Stoppestedet er ved Østerlars Rundkirke- VEST. Afgang ved stoppestedet lørdag & søndag (natten efter fredag & lørdag) kl. 01.41 & kl. 03.59. NATBUS 6N SYD: Bussen kører mod Rønne. Stoppestedet er ved Brommevej. Afgang ved stoppestedet lørdag & søndag (natten efter fredag & lørdag) kl. 01.44 & kl. 03.50.
    HUSK at købe dine busbilleter online på Rejsebilletten. Vi arbejder desuden på at få fat på en shuttlebus- mere info følger.
    Vi vil afsætte så lavt et impact som overhovedet muligt.

    Derfor bliver det muligt at affaldssorterer, at købe genbrugskrus, at sidde på møbler bygget af genbrugsmaterialer, og at købe øl i en bar upcyclet af forskellige materialer.

    Vi samarbejder med BEOF om grøn strøm, og med BOFA omkring affaldssortering & genbrug.

    Køb din billet herkun 170kr incl gebyrer for 2 dages musik på solskinsøen! Læs mere om Line-up til KlangFest her.